Der er tusinder vis af måder at bruge videoer på de sociale medier, og på en eller anden måde er det skønheden ved det. Du kan arrangere enhver kampagne omkring det du forsøger at opnå. I denne sektion vil vi vise de bedste ”use cases” for film på de sociale medier:
1. Skabe opmærksomhed
Det er nok en af de mest indlysende use cases for film på sociale medier. Som nævnt tidligere, er visuelle fremstillinger en fremragende teknik til at fange folks opmærksomhed. Visuelle posts får regelmæssigt mere opmærksomhed end bare ren og skær tekst og det vil hjælpe dig betydeligt med at skabe opmærksomhed omkring dit brand.
Den bedste måde at skabe opmærksomhed omkring dit brand, er ved at poste en 60 sekunder lang explainer video. En video der er sjov, præcis og får folk til at have lyst til at lære mere.
Denne type video passer godt på YouTube eller Facebook. For twitter og instagram er det bedre at skære den ned til 30 sekunder for at give folk et hurtigt indblik i dit brand. Derefter kan du opfordre dem til at se hele explainer videoen på din hjemmeside
2. Få flere følgere
Målet for enhver profil på sociale medier, om så det er individuelt eller brand, er at få flere følgere og mere aktivitet. Jo flere følgere man har, vil der naturligt følge mere autoritet, og derved også flere der vil se, like og dele dine opslag. En god måde at bruge videoer er at skabe en serie som folk vil se frem til hver uge og endda vil kunne trække flere til.
3. Skaf trafik til din hjemmeside
Som nævnt tidligere, kan explainer videoer skaffe trafik til din hjemmeside ved at engagere folk til at finde mere information omkring dit brand. Du kan også skabe yderligere trafik igennem ”How to” videoer der forklarer dit produkt eller service med flere detaljer. Folk kan lide at lære nye ting og forstå hvordan noget virker og da størstedelen (65%) har nemmest ved at lære gennem visuelle fremstillinger er ”How To” videoer gode til at fange og bevare publikummets opmærksomhed.
Vær sikker på at vise tilbage til din hjemmeside og brug ”call-to-action” for at informere seerne om hvor de kan købe/bestille produktet/servicen vist i videoen.
En anden type video der kan bruges til at skabe trafik fra sociale medier til din hjemmeside er et ”product review” video. Disse dage vil de færreste købe et produkt uden at researche markedet online grundigt. Studier har vist at 9 ud af 10 forbrugere søger efter online anmeldelser for at bestemme kvaliteten af en forretning. Da produkt anmeldelserne er taget fra kunderne/klienternes synspunkt er seere generelt mere sandsynligt forbrugere vil stole på budskabet og vil i sidste ende måske få dem til at gå fra forbruger til kunde.